Direkt zum Inhalt
Login erforderlich
Dieser Artikel ist Abonnenten mit Zugriffsrechten für diese Ausgabe frei zugänglich.

CHILD DEVELOPMENT: Baby Talk

Every infant is a natural-born linguist capable of mastering any of the world’s 7,000 languages like a native

An infant child possesses an amazing, and fleeting, gift: the ability to master a language quickly. At six months, the child can learn the sounds that make up English words and, if also exposed to Quechua and Tagalog, he or she can pick up the unique acoustic properties of those languages, too. By age three, a toddler can converse with a parent, a playmate or a stranger

I still marvel, after four decades of studying child development, how a child can go from random babbling to speaking fully articulated words and sentences just a few years later — a mastery that occurs more quickly than any complex skill acquired during the course of a lifetime. Only in the past few years have neuroscientists begun to get a picture of what is happening in a baby’s brain during this learning process that takes the child from gurgling newborn to a wonderfully engaging youngster.

At birth, the infant brain can perceive the full set of 800 or so sounds, called phonemes, that can be strung together to form all the words in every language of the world. During the second half of the first year, our research shows, a mysterious door opens in the child’s brain. He or she enters a “sensitive period,” as neuroscientists call it, during which the infant brain is ready to receive the first basic lessons in the magic of language. ...

Schreiben Sie uns!

Beitrag schreiben

Wir freuen uns über Ihre Beiträge zu unseren Artikeln und wünschen Ihnen viel Spaß beim Gedankenaustausch auf unseren Seiten! Bitte beachten Sie dabei unsere Kommentarrichtlinien.

Tragen Sie bitte nur Relevantes zum Thema des jeweiligen Artikels vor, und wahren Sie einen respektvollen Umgangston. Die Redaktion behält sich vor, Zuschriften nicht zu veröffentlichen und Ihre Kommentare redaktionell zu bearbeiten. Die Zuschriften können daher leider nicht immer sofort veröffentlicht werden. Bitte geben Sie einen Namen an und Ihren Zuschriften stets eine aussagekräftige Überschrift, damit bei Onlinediskussionen andere Teilnehmende sich leichter auf Ihre Beiträge beziehen können. Ausgewählte Zuschriften können ohne separate Rücksprache auch in unseren gedruckten und digitalen Magazinen veröffentlicht werden. Vielen Dank!

  • Infos

More to Explore:

Gopnik, A., Meltzoff, A., Kuhl. P. K.: The Scientist in the Crib: Minds, Brains, and How Children Learn. William Morrow, 1999.

Kuhl, P. K.: Brain Mechanisms in Early Language Acquisition. In: Neuron 67, S. 713 – 727, 2010

Kuhl, P. K. et al: Brain Responses to Words in 2-Year-Olds with Autism Predict Developmental Outcomes at Age 6. In: PLOS ONE 8, 2013.

Kuhl, P. K.: Early Language Learning and the Social Brain. In: Cold Spring Harbor Symposia on Quantitative Biology 79, S. 211 – 220 2014.

From our Archives:

Gopnik, A.: How Babies Think. July 2010.

Bitte erlauben Sie Javascript, um die volle Funktionalität von Spektrum.de zu erhalten.